dijous, 17 de novembre del 2016

Psicomotricitat

 La Tardor: el vent i  les fulles

Hui, 16 de novembre,  abans de mamprendre l'arbre de la tardor i aprofitant que ens acompanya un oratge amb molt de  vent, hem aprofitat per a veure com meneja el vent les fulles dels arbres. Després hem estat arreplegant fulles de tot tipus, verdes, grogues i sobretot marrons.
També hem fet una visita al gimnàs del col·legi per a anar familiaritzant-nos amb l'entorn però no ens hem quedat a treballar allí, ens feia un poc de por.
 Darrerament hem utilitzat una bossa de plàstic per imitar el so del vent a la classe i per últim hem fet volar les fulles com si caigueren dels arbres.
 

 

 
 

 
 Ara ja sabem que a la tardor alguns arbres perden les fulles
Ja és hora de pintar-lo al nostre mural, mireu!
 

 
 Algunes llavoretes continuaven dormint i les altres exercitaven la prensió manual...

 

dilluns, 14 de novembre del 2016

Emanuel ja té dos anys!

Hui dilluns hem acabat de celebrar l'aniversari d'una de les nostres llavoretes més menudes. Emanuel, va nàixer el 12 de novembre i vam fer la seua celebració junt a Nayara el divendres per a què poguera tindre el dissabte la seua corona d'aniversari, però ha sigut hui quan la seua mare ens ha portat un esmorzar deliciós.
Es tracta d'uns panellets salats, "Branitsa", trobe que es diuen així (disculpa Sylvia si no ho he escrit be). Estaven molt bons i molts de les nostres llavoretes han repetit.

Com ja hem fet amb els seus companys, anem a buscar el significat del seu nom...

D'origen  hebreu que significa "Deu està amb nosaltres". 
Senzill, tranquil i sense excessives aspiracions, sols la de ser feliç.

Ell i els seus companys van realitzar una sèrie d'activitats:

1. Ens vam adonar de quin dia era,  li vam cantar la cançó d'aniversari  i li  posarem la corona.

2. El llibre de les felicitacions: Les llavoretes la  feliciten  estampant la mà, pintada del color que  ells/es van triar, al llibre, en aquest cas va ser majoritàriament el rosa, malgrat que també hi havia groc i verd.  

Emanuel, amb pintura de dits,  va decorar  la corona d'aniversari. 

3. Esmorzar suc i Branitsa. Gràcies Sylvia per tot.

Ha sigut Emanuel l'encarregat de repartir un a un els "Branitsa".




4. De vesprada, vam veure tots junts el treball realitzat, reconeguent i felicitant als artistes.

6. Per últim, vam besar i/o abraçar al protagonista del dia.


Ací teniu el resum del dia!


Emanuel per al teu aniversari les mestres, els teus companys i companyes et desitgem sort i salut!

dissabte, 12 de novembre del 2016

Nayara, hui fas dos anys


Demà dissabte 12 de novembre és l'aniversari de Nayara i Emanuel. Com no vindrem al col·legi i aprofitant que la família ens porta l'esmorzar, ho celebrarem amb un poc d'antelació.

Què significa Nayara?

Hem buscat l'arrel del seu nom. Mireu el que ens diu!

Nayara és l'adaptació gràfica del nom en euskera de Naiara, "Nájera" un poble de La Rioja. El nombre Nayara fa referència a la devoció de la Verge de "Nájera". És una persona amable, afectuosa i senzilla. 
Això ens agrada!

Ella i els seus companys han realitzat una sèrie d'activitats:

1. Ens adonem de quin dia és hui, cantem una cançó i li posem a Nayara  la corona d'aniversari.

2. El llibre de les felicitacions: Les llavoretes la  feliciten  estampant la mà, pintada del color que  ells/es trien, al llibre, en aquest cas ha sigut majoritàriament el rosa, malgrat que també hi havia groc i verd.  

Nayara, amb pintura de dits,  ha decorat  la corona d'aniversari. 

3. A l'hora d'esmorzar Nayara, ha bufat el ciri de 2 anys que ens ha dut la família. Cal dir que li ha costat una mica perquè no les tenia totes, acostar-se al ciri, vull dir.

La seua mami ens ha convidat  a esmorzar,  una coca Maria i suc. Des d'ací li donem les gràcies.


4. De vesprada, hem vist tots junts el treball realitzat, reconeguent i felicitant als artistes.

6. Per últim, hem besat i/o abraçat a la protagonista del dia.

Ací teniu el video


Nayara, per al dia del teu aniversari les mestres, els teus companys i les  companyes et desitgem salut,  molts somriures i desitjos complits!

dimecres, 9 de novembre del 2016

Traç Vertical

Treball Cooperatiu

És el treball d'avui  la primera de les activitats que les llavoretes fan per a cooperar en la construcció d'un objectiu final (el qual no es pot dir encara, perquè serà una sorpresa) de tota l'escola.

No hem volgut explicar massa coses, ja ho farem més endavant, sols en què anaven a convertir-se. 
Per a mi s'ha convertit en una activitat psicomotriu i hem practicat el traç vertical.
Mireu que treballadors/es.



Aritz s'ha posat a treballar rapidament, però Nicolás...

...Li ha costat posar-se però després estava contentíssim.


dimarts, 8 de novembre del 2016

Puzle

A la tardor... fred i calor!

Després de molts dies de tardor amb un oratge més bé d'estiu, ha arribat el fred, per ací la frescoreta.

Ja podem explicar-li a les nostres llavoretes que és temps de jaqueta, vent, fulles que cauen,  de paraigües, botes i pluja (ja ens agradaria), de fruits sols típics d'aquesta estació... i després d'observar com anàvem hui vestits, de llevar-nos la jaqueta a classe  i posar-la per a eixir al pati i tornar a casa, hem decidit que sí, que ja ha arribat LA TARDOR a la nostra classe.

La segona activitat ha sigut un puzle, on havien d'observar el dibuix, adonar-se'n que a l'habitació hi havia un paraigües,  una jaqueta i un xiquet que dormia. 
Hem intentat produir una conversa, repetir el vocabulari, donar resposta a qüestions:
- Necessitarà hui la jaqueta?
- I el paraigües?
- Si el destapem què tindrà fred o calor?
- Què es posarà si té fred?

L'última activitat és purament de coordinació ull-ma, encaixar les peces del puzle.
Cal anomenar que totes les activitats s'han graduat en complexitat atenent a la individualitat de l'alumnat.
S'ha realitzat un per un mentre la resta jugava lliurement.


 Nicolás estava molt concentrat però no ha pogut resistir-se a Carlos que ens donava una lliçó d'educació vial, malgrat que ha acabat trencant el fruiter. Coses que passen!












dilluns, 7 de novembre del 2016

El número 1

Jorge ens ha dut un número 1 lluminós.


Aquesta vesprada, Jorge que  forma part de A.I.N. (Asociación para la Integración del Niño) d'Alcoi,  i en companyia dels nostres companys, les granotetes, de tres anys, hem vist un número 1 lluminós.
Tant les granotes, les llavoretes com Jorge estàvem molt il·lusionats.

Gràcies per la teua motivació, hem gaudit molt!

Periode d'adaptació

El nostre dia a dia

Les llavoretes tenen dies de tota classe, alguns  més especials i d'altres.
Aquest que us mostrem a continuació marca el que pot ser la rutina del dia i la manera que el nostre alumnat interioritza el temps.
La consecució de totes aquestes activitats marca el temps de permanència a l'escola, facilitant-los l'adquisició de seguretat i confiança, ja que ells saben el que passa i han de fer.

1. Col·locar bossetes i jaquetes a les perxes i joc lliure



 

 

2. Passar llista en el nostre tren














3. Alguna activitat plàstica



4. Fer pipi i llavar-nos les mans



5. Montar el tren que ens durà al nostre pati per esmorzar



Cantem: 

... I ben assegudets perquè no caiga res!





6. Canvi de bolquers

 


7. Joc individual 




8. Arreplegar: Sóc una llavoreta i veig una coseta i l'arreplegue.

 

9. Joc  dirigit

10. El dinar i descans





11. Tornem per la vesprada i realitzem activitats relaxades, pot ser contar un conte...


12. De vegades ixim al pati i fem joc psicomotriu.





13.Per últim l'acomiadament, amb cançoneta inclosa.



 Cap a casa...  S'ha acabat el cole...  Demà més