dilluns, 24 d’octubre del 2016

Objectes de color ROIG

La papallona i el plat volador

Hem demanat a les famílies que dugueren a classe objectes de color ROIG. No hem donat cap premissa, sols que fora roig perquè serà ací on tots junts observarem les característiques dels objectes (la grandària, per a que serveixen, com es diuen...). 
Totes les llavoretes estan participant però tots els objectes no es poden explicar a la vegada. És per això que hem començat per els que ja havíem vist a la fila La papallona  de Naiara Ruiz i el plat volador d'Emma.




Hem vist que la papallona és de color roig, que és suau i té coses brillants (pedretes i purpurina). A més a més són unes ales que ens podem posar i fer com si fòrem ella... VOLAR. Hem practicat un poc a classe com es menegen les ales (amunt i avall i també que es pot fer de presa i espai).

Després ha sigut el torn del plat volador. Hem vist que era roig i redó i Emma el gastava com si fora un volant. L'hem fet volar a classe però com que era un poc perillós hem decidit eixir al pati i jugar amb els dos objectes. 

És divertit, sabeu!?!
 

dijous, 20 d’octubre del 2016

EMOCIONS


Resultado de imagen de emoticon hablar

PARLEM  i  ABRACEM

Són les dues paraules triades perquè les llavoretes treballen el seu significat com a part d'un projecte de tot el cicle d'Educació Infantil, "LES NORMES DEL PATI"

Aquest projecte té el propòsit de millorar la convivència i la relació entre l'alumnat a la nostra escola, solucionar conflictes i donar una major participació i responsabilitat, en la mesura del possible,  als xiquets i xiquetes.
Parlar és un dels nostres objectius principals en aquesta etapa primerenca i al pati així ho intentem. Solucionem els conflictes intentant expressar els fets ocorreguts, entenent-los i donant-los una resposta no agressiva.

  Les abraçades, per altra banda, són una manera de donar resposta algunes situacions. Són gests d'estima universals de les persones. Una abraçada és una manera de mostrar afecte a les persones volgudes, és una manera de dir et vull, de dir estic amb tu, et recolze, o simplement una salutació afectuosa.
Les llavoretes estan immerses en un nucli social on deuen aprendre i aprendran aquest gest, el sentit i el seu significat.
Després de la pràctica del gest de forma individual venen les de veritat.


 



Els cartells els hem fet aprofitant uns llistons de fusta d'un palet de reciclatge, els hem pintat de ROIG (per descomptat) i de LILA. Després en una cartolina hem perforat les paraules i hem passat el corró per a deixar-les impreses al llistó. 
Mireu quina xulada!









Aquest és el resultat final de tots els fets al cicle.


ROIG COM LA CAPUTXETA VERMELLA

LA CAPUTXETA VERMELLA

Us presente les diferents fases de l'activitat i el seu resultat final.A les nostres llavoretes els apassiona el conte de la CAPUTXETA i per descomptat el LLOP ferotge. Hem realitzat algunes activitats arrel d'aquest conte. Contar-lo mitjançant un conte clàssic; dramatitzar-lo ajudades de titelles; pintar-li'ls les galtetes com si fòrem caputxeta; veure el conte a la pissarra digital; repetició de forma individual de la retafila de la iaia i la caputxeta;

i a més a més, aprofitant que estem estudiant el color roig, hem pintat amb pintura de dits la CAPA, perquè estava blanca i a ella li agrada roja!!
A tots i totes ens han encantat les activitats...
 Ací teniu una mostra del que hem fet per ara.
Esperem que vos agraden!




Objectius de les activitats:

- Conèixer el conte de la Caputxeta Vermella.
- Iniciar-se en la representació dels personatges del conte.
- Aprendre el vocabulari: CAPUTXETA, LLOP, IAIA, BOSC, COLOR ROIG.
- Identificar les parts de la cara que anomena caputxeta.
- Memoritzar la retafila entre el llop i la caputxeta.
- Tindre iniciativa en l'ús de la pintura de dits.
- Omplir la figura donada.
- Entendre el concepte de DINS i FORA
- Gaudir de les activitats proposades.


Materia: Pintura roja de dits i fitxa: Capa









Nicolás de matí no ha volgut i de vesprada ho ha intentat però no volia embrutar-se.



divendres, 14 d’octubre del 2016

MATEMÀTIQUES

Joc amb Cubs

Hui li ha tocat el torn al racó matemàtic. Cal assenyalar que un racó és la disposició,  organització d'una sèrie de materials, en aquest cas matemàtic, en un espai determinat, on prèviament s'han programat uns objectius.
Com les llavoretes encara estan en procés d'adaptació, aquest racó no està del tot organitzat com a tal. El que hem fet ha sigut proporcionar un material que ja havíem treballat tot junts a l'assemblea i ara  es treballa de forma individual en menut grup.
Aquesta és una activitat lliure de descoberta i experimentació, que combina aspectes com (colors, geometria, conceptes dins/fora), purament matemàtics i  motricitat grossa i fina (coordinació del moviment dels cubs, intentar i aconseguir encaixar-los, equilibri a l'hora de fer les torres)
Cal dir que els encanta i senten gran orgull d'ells mateixos quan aconsegueixen fer la torre o amagar-los del tot.