dimecres, 12 d’octubre del 2016

ROIG

Una Taca de color Roig

Hui hem volgut començar el projecte dels colors, amb una durada continua al llarg del curs. És  el color ROIG el primer que anem a treballar.

Després de la rutina de l'entrada a classe, he cridat l'atenció de les llavoretes cap al que estava ocorreguent a la pissarra.


Hi havia un mural amb una taca gran i unes lletres dalt.

 Els he explicat el que anàvem a fer, pintar-ho de color roig i jo mateixa he començat a fer la voreta.
 


Tots i totes estaven encantats i desitjaven agarrar el pinzell. Excepte a Nicolas que li ha costat un poc perquè no li agrada embrutar-se les mans de pintura. Mireu-los,  aquest ha sigut el resultat.












diumenge, 9 d’octubre del 2016

9 D'OCTUBRE

COMPARTIM AMB TOTS

Aquesta setmana hem estat realitzant els preparatius per a la celebració del 9 d'octubre. És un poc prompte, per a les llavoretes, conèixer el seu significat, però no per a parlar de castells, reis  i cavalls.

1. Aquesta setmana escoltem: "Dansà de Dénia"

Objectius de l'activitat: 

- Introduir-se en el coneixement de la manifestació folklòrica més antiga de les comarques que formaven l'antic Regne de València, on està inclòs el nostre poble.

2 Carasseta de cavall


 Objectius de l'activitat:
 - conèixer i ser capaç de repetir el nom i  l'onomatopeia de l'animal que anem a representar.
- Pintar, el màxim possible dins del dibuix.
- Gaudir de l'utilització del color.


L'activitat es realitza en menut grup intentant utilitzar sols un color (no grapat) i compartint els colors amb els altres.



3. Castell, conte i cançó: "Jaume I"

Objectius de l'activitat: 

- Conèixer i ser capaç de repetir el nom del lloc on vivia el rei del que cantàvem la cançó.

- Gaudir d'escoltar el conte i la cançó de Jaume I

- Representar dins de les seues                  
possibilitats al Rei.









 

4. Joc psicomotriu (Dins i fora del castell)

 Objectius de l'activitat:
- Reconèixer i realitzar l'ordre donada (dins o fora)
- Participar i gaudir del joc.


5. Celebració festivitat
Objectius de l'activitat:
- Compartir amb tot l'alumnat del centre d'un espai encara no massa conegut (el pati de primària)
- Gaudir de la celebració de la festivitat del 9 d'octubre.
- Desenvolupar progressivament  la confiança en sí mateix a l'hora de realitzar  noves activitats.



 Anem en tren sense la cordeta perquè som pocs i ho fem GENIAL!
 Tot l'alumnat de l'escola balla la Dansà de Dénia.

Tornem a la classe molt contents d'haver participat a la celebració de la festa de la Comunitat!

Vicki i Olga ens fan un fort aplaudiment perquè les llavoretes han après a estar en gran grup i sols estem a PRIMERS D'OCTUBRE!

CONTINUEM LA NOSTRA AVENTURA DE CRÈIXER!




dimecres, 5 d’octubre del 2016

Animació: "Activitats en família"

ELS  PALLASSOS

Hem tingut una visita inesperada. Paqui i Jaume (pallassos de professió) han vingut amb un dinosaure bebé (Paqui ens ha dit que el gran no cap a la classe) a repartir-nos perquè compartim amb tota la família les activitats que des de l'Ajuntament ens proposen. Eixides per la natura, teatre, música...

M'acoste a Olga i estic més sugur/a
Nosaltres estàvem bocabadats i prestàvem atenció total. Aconseguit! A les llavoretes els agrada el teatre!
M'agrada


Que xuli!... i ja està!

dilluns, 3 d’octubre del 2016

Periode d'adaptació: El menjador

OCTUBRE ARRIBAT, MENJADOR COMENÇAT


Ha arribat OCTUBRE i amb ell han arribat les classes per la vesprada. Algunes de les nostres llavoretes (Gabriela, Bryan, Emanuel, Carlos, Ana María i Kacem), les més menudetes, s'han quedat a dinar al MENJADOR.
Bo, comencen una nova adaptació horària; nova adaptació de l'espai i nova adaptació de les persones encarregades de la seua cura.
Malgrat que sempre estan amb Vicki, hui ha sigut Rosa l'encarregada d'ajudar-los en el menjador i una estoneta a l'hora de dormir. Per cert,  hui ha sigut impossible. Amb això ja comptavem!
Com podeu observar a les fotos estan de lo més be.


Han dinat:  Guisat de creïlla i verdures amb vedella, formatge fresc i fiambre de titot, de segon plat i fruita de temporada de postre.
Tots han complit molt bé, excepte Ana Maria (sols ha volgut un poc de creïlla) i Kacem (que no ha volgut ni seure a la cadira)

L'adaptació ... és l'adaptació!  

Periode d'adaptació

EL TREN DE LA LLISTA

Hui dilluns hem passat per primera vegada llista!

Aquesta activitat es realitzarà cada matí, després d'haver col·locat les bossetes i jaquetes a la perxa, de  la que  cal dir,  que quasi tots reconeixen ja  com el joc on deixar les seues coses personals, perquè hi ha la seua foto i el seu nom.

Les llavoretes encara no coneixen el nom de tots els companys/es però sí que es reconeixen uns a altres.
El tren de la llista pretén que dia darrere dia anem anomenant als xiquets/es de la classe, coneixent els seus noms, adonant-nos de qui està i qui no, comptant quants són... 
A més a més les dues activitats requereixen un temps d'atenció del grup (trencant la individualitat pròpia de l'edat)  i respectar els torns de participació.

 1. Repartisc les targetes amb la fotografia i el nom 





2. Anem anomenant i enganxant les fotografies al tren.



3. Finalment revisem qui ha vingut i qui no i comptem quants som a classe.


Ens ha agradat molt aquesta iniciació a l'experiència de pertanyer a un grup, el nostre TREN ple de LLAVORETES.